ΠΡΟΝΟΜΙΑΚΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ των 7 ΕΥΡΩ μέχρι τις πρεμιέρες των παραστάσεων
Το θησείον, ‘ΕΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ, εγκαινιάζει τη νέα θεατρική του σεζόν 2016-2017 παρουσιάζοντας μια ενδιαφέρουσα θεατρική παλέτα, με νέες παραγωγές και επαναλήψεις παραστάσεων που είχαν ιδιαίτερη απήχηση στο θεατρόφιλο κοινό της Αθήνας. Δίνοντας χώρο και έμφαση κυρίως σε νέες δημιουργικές δυνάμεις του θεάτρου παρουσιάζει:
-τη νέα σκηνοθετική δουλειά του Γιάννου Περλέγκα που παρουσιάζει το έργο «Φλόρενς Φόστερ Τζένκινς – ΕΝΘΥΜΙΟ» του Stephen Temperley, με τη Ναταλία Τσαλίκη και τον Προμηθέα Αλειφερόπουλο
-τη νέα περφόρμανς του Ακύλλα Καραζήση «Χασίς», μια σύνθεση δικών του και διαφόρων άλλων κειμένων επί του θέματος, σε μουσική Κορνήλιου Σελαμσή
-την παράσταση «Από πρώτο χέρι. Μια παράσταση για τα καπνά» σε σκηνοθεσία Γεωργίας Μαυραγάνη που είχε κλέψει τις εντυπώσεις κοινού και κριτικών κατά το πρώτο ανέβασμά της
-την καλοκαιρινή επιτυχία του Φεστιβάλ Αθηνών «Young Lear», βασισμένη στον Βασιλιά Ληρ του Σαίξπηρ, σε σκηνοθεσία Ιόλης Ανδρεάδη
– την επανάληψη, για οχτώ μόνο παραστάσεις, του έργου «Η τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ» του Σάμουελ Μπέκετ, σε συμπαραγωγή με το Bios.TESLA, που σκηνοθετεί και ερμηνεύει ο Αντώνης Αντωνόπουλος, μέλος της ομάδας Vasistas
-τη νέα θεατρική παραγωγή υπό τον αινιγματικό τίτλο «Lacrimosa ή Tο απέπρωτο» του Θανάση Τριαρίδη , σε σκηνοθεσία Δημήτρη Γιαμλόγλου
-μουσικές βραδιές με τη Μαρίνα Σάττι και τις fonέs που παρουσιάζουν ένα πρωτότυπο μουσικό εργαστήρι με πολυφωνικά τραγούδια από όλο τον κόσμο.
Παράλληλα, το θησείον παρουσιάζει ένα πλούσιο πρόγραμμα παραστάσεων παιδικού και εφηβικού περιεχομένου στοχεύοντας όχι μόνο σε ενήλικες, αλλά και στη θεατρική καλλιέργεια και εκπαίδευση του μικρότερου ηλικιακά θεατρόφιλου κοινού.
ΑNAΛΥΤΙΚΑ
Φλόρενς Φόστερ Τζένκινς – ΕΝΘΥΜΙΟ
του Stephen Temperley
σε σκηνοθεσία Γιάννου Περλέγκα
04.11.2016 – 04.01.2017
Κάθε Παρασκευή, Σάββατο & Κυριακή στις 21:00
«H τέχνη δεν μπορεί να κυβερνιέται από την περίσκεψη και τη σύνεση». Αυτό ισχυρίζεται η Φλόρενς Φόστερ Τζένκινς, η πιο φάλτσα σοπράνο στην ανθρώπινη ιστορία, προκειμένου να δικαιολογήσει την εμμονή της να τραγουδά δημοσίως, και μάλιστα Μότσαρτ. Πολλά χρόνια μετά τον θάνατό της, ο ακομπανιατέρ της στο πιάνο, ένας διαλυμένος ψυχολογικά μουσικός, ο Κόσμε Μακ Μουν, προσπαθεί ακόμα να εξηγήσει το φαινόμενο Τζένκινς.
Μια σπουδή πάνω στο ανέφικτο ιδεώδες της μουσικής, της τυραννίας του «σωστού» και του «λάθους». Μια ακροβατική «κολορατούρα» πάνω στην τέχνη, την αρρώστια, το θάνατο και τη μνήμη. Ένα ενθύμιο μιας άλλης εποχής, μιας άλλης ανθρώπινης κλίμακας.
Ήμουν κογιότ, έτρεχα στην έρημο και μιλούσα με τα πουλιά. Μια γριά καθισμένη στην κορυφή ενός τηλεγραφόξυλου με καλούσε με τεράστιες χειρονομίες να κάνουμε έρωτα. Σκέφτηκα τότε τη φράση: Έλα να γνωρίσεις για λίγο τον θάνατο.
Το Χασίς, ταξίδι, ουτοπία, βιογραφία. Μέσα στα διαμερίσματα των σύγχρονων πόλεων συνωστίζονται βαθύτερες πραγματικότητες, παρδαλές, μπερδεμένες, αρχαίες που περιμένουν να σου αποκαλυφθούν. Χασίς σε γάρο, σε πίπα, σε καβούμ, σε κουλουράκι. Κι από το διπλανό δωμάτιο ακούγεται: Don’t bogart that joint my friend, pass it over to me των Fraternity of man από το Easy Rider.
Η επιτυχημένη παραγωγή του Μικρού Θεάτρου Αγρινίου, μετά από μια σειρά παρουσιάσεων με μεγάλη αποδοχή σε Αγρίνιο, Αθήνα και Θεσσαλονίκη, επανέρχεται στη σκηνή από τις 07 Οκτωβρίου, για λίγες μόνο παραστάσεις.
Τρεις ηθοποιοί, με υλικά τις πραγματικές μνήμες και αφηγήσεις των ανθρώπων που εργάστηκαν ως καπνεργάτες ή ως αγρότες-καλλιεργητές στα καπνά του Αγρινίου, συνθέτουν μια παράσταση – ύμνο στον καθημερινό μόχθο των ανθρώπων και στην πατρογονική γη. Γυρίζοντας στη ρίζα της πόλης και της φύσης τους, αναζητούν να θυμηθούν και να εμπνευστούν από το πείσμα ζωής αυτών των ανθρώπων, που στην ουσία έχτισαν, άνδρωσαν και έκαναν διάσημες τις πόλεις του καπνού.
Είναι οι ήρωες του Βασιλιά Ληρ θεματοφύλακες των οικογενειακών δομών και συγκρούσεων; Εκπρόσωποι του καλού και του κακού; Αρχέτυπα των χαρακτήρων που επινοούμε για τους προγόνους μας και που η εκπλήρωσή τους μάς βαραίνει μια ζωή; Κι αυτοί οι φόβοι που μοιάζουν δικοί μας κι όμως δεν είναι; Μπορεί, άραγε, η γλώσσα του Σαίξπηρ να υποκαταστήσει όσα δεν λέγονται στο οικογενειακό τραπέζι; Η ποίηση να επιστρέψει όσα δεν εκπληρώθηκαν ποτέ;
Ο Young Lear είναι ένα νέο έργο βασισμένο στη γνωστή ιστορία του βασιλιά της Βρετάνης που μοιράζει την περιουσία του στις κόρες του που δεν τον αγαπούν, μα ξέρουν να κερδίζουν, και αποκληρώνει εκείνη που τον αγαπά, αλλά δεν ξέρει πώς να του το δείξει. Στη γνωστή ιστορία του βασιλιά που ξεγελάστηκε και εκδιώχτηκε από τα ίδια του τα παιδιά. Του βασιλιά που ξεμωράθηκε και έγινε τρωτός, που αποτρελάθηκε και έγινε σοφός.
11 χρόνια πριν, ένα ζευγάρι επιτυχημένων δικηγόρων εξαφανίζεται μυστηριωδώς αφήνοντας πίσω τα εντεκάχρονα παιδιά τους. Απόψε, ο Κ και η Ρ στα 22 τους, αποφασίζουν να υποδυθούν τους γονείς τους εκείνο το βράδυ, προκειμένου να κατανοήσουν την αλλόκοτη εξαφάνιση. Στήνοντας μια αυτοσχέδια (ή όχι;) μυστικιστική τελετή, φτάνουν τόσο βαθιά στον ψυχισμό των γονιών τους ώστε κάποια στιγμή παρασύρονται και γίνονται εκείνοι. Λίγο πριν εξαφανιστούν, οι δυο γονείς αποφασίζουν να υποδυθούν τα παιδιά τους, 11 χρόνια αργότερα. Ένα άγριο παιχνίδι με ρώσικες κούκλες ξεκινάει. Και μέσα από τρομακτικές ιστορίες θυσίας, αλληλοκατηγορίες, ανάσυρση κρυμμένων επιθυμιών, ενοχές και ακραίες δοκιμασίες πίστης, το Απέπρωτο θα ολοκληρωθεί. Κι όπως έχουν πει άλλοι, παλιότεροι: Όσα ήταν να γίνουν δεν έγιναν ποτέ – κι όσα έγιναν δεν ήταν για να γίνουν.
Ένα απόγευμα στο μέλλον. Ο Κραπ, κάθε χρόνο την ημέρα των γενεθλίων του, ηχογραφεί μια μαγνητοταινία με τα σημαντικότερα γεγονότα του περασμένου έτους. Πριν την καινούρια ηχογράφηση ακούει μια παλαιότερη. Στα εξηκοστά ένατα γενέθλιά του έρχεται αντιμέτωπος με τις αποφάσεις που πήρε 30 χρόνια πριν. Χρησιμοποιώντας ένα βιντεοσκοπημένο υλικό δράσεων – όπου πρωταγωνιστής είναι ένας ηλικιωμένος άνδρας – ένας νεότερος ηθοποιός προσπαθεί να τις ανακατασκευάσει.
Circle Singing concert & workshop
από την Μαρίνα Σάττι και τις fonέs
Από αρχές Δεκεμβρίου 2016
Ιδιαίτερες βραδιές μουσικής με αναφορά στα παραδοσιακά πολυφωνικά τραγούδια απ’ όλο τον κόσμο, συνοδευόμενες από ένα πρωτότυπο μουσικό-βιωματικό εργαστήρι (circle singing workshop) από την Μαρίνα Σάττι, το πολυφωνικό σύνολο fonέs και την εθελοντική συμμετοχή των θεατών.
Το κλασικό έργο του William Shakespeare, μεταφράζεται και διασκευάζεται από την Εταιρεία Θεάτρου Θέση. Οι πέντε ηθοποιοί, χρησιμοποιώντας ελάχιστα σκηνικά αντικείμενα, μάσκες, ζωντανή μουσική, στοιχεία παντομίμας και αυτοσχεδιασμούς υποδύονται όλους τους ρόλους του έργου. Με χιούμορ, απλότητα, ευθύτητα και σεβασμό στη γλώσσα του ποιητή συνθέτουν μια παράσταση γεμάτη έρωτα, κωμικοτραγικές καταστάσεις, μαγεία, ξωτικά και ανθρώπινη αφέλεια.
Η Αλίκη είχε αρχίσει να βαριέται έτσι που καθόταν πάνω στο χορτάρι…
εμπνευσμένη από την Αλίκη στη Xώρα των Θαυμάτων του Lewis Carroll
από την ομάδα Τσόκαρα
Η Αλίκη με οδηγό και σύμμαχο την παιδική της φαντασία, ταξιδεύει σε έναν κόσμο που ακροβατεί μεταξύ παράλογου και θαυμαστού. Σε έναν κόσμο όπου όλα μπορούν να συμβούν.
Τι συμβαίνει όταν ένα παιδί συναντιέται με τον κόσμο των μεγάλων; Πόσα φλιτζάνια με τσάι χρειάζονται για να μπορέσεις να σταματήσεις το Χρόνο; Πόσα αναπάντητα ερωτήματα χωρούν σε ένα ταξίδι στη Χώρα των Θαυμάτων;
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Σκηνοθεσία: Ομάδα Τσόκαρα Μετάφραση / Δραματουργική Επεξεργασία: Μελίσσα Κωτσάκη, Άρτεμις Φλέσσα Πρωτότυπη Μουσική: Θάνος Κοσμίδης (από τους Burger Project) Σκηνικά / Κοστούμια: Άρτεμις Φλέσσα Σχεδιασμός αφίσας: Θεόδωρος Κωβαίος Βίντεο: Κωνσταντίνος Φραγκούλης Βοηθός Σκηνοθέτη: Κέλλυ Παπαδοπούλου Βοηθός Ενδυματολόγου: Μαρία Γεωργιάδου Παραγωγή: Ομάδα Τσόκαρα / Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία «Αντανακλάσεις»
Για πρώτη φορά σε ελληνική σκηνή, παρουσιάζεται το έργο “4 λεπτά & 12 δευτερόλεπτα” του Τζέιμς Φριντς, το οποίο απέσπασε το 2ο βραβείο "Verity Bargate" στο διαγωνισμό για το καλύτερο νέο αγγλικό έργο το 2013, βάζοντας στο μικροσκόπιο τους γονείς που έχουν παιδιά στην εφηβεία. Σ' έναν κόσμο όπου οι κάμερες και τα smartphone είναι πανταχού παρόντα, ο συγγραφέας εστιάζει σε ένα προκλητικό και επίκαιρο θέμα ρίχνοντας φως στις ύπουλες ευκαιρίες που προσφέρει η νέα τεχνολογία: τίποτα δεν πεθαίνει σε απευθείας σύνδεση, εκτός από την αξιοπρέπεια!